środa, 21 grudnia 2011

Billboard to jest to!


No i prawie Święta! Nawet śnieg się nieśmiało pojawia. Świąteczne zakupy, ozdoby, choinki. Każdy z nas zapewne cały swój wolny czas spędza w "maratonie galeriowym", ze sklepu do sklepu, z centrum handlowego do centrum handlowego. Samochody, autobusy, tramwaje są okupywane przez tłumy ludzi próbujących jak najszybciej dotrzeć na świąteczną promocję nektarynek za 1.99 albo cukierków na wagę za 2.49. Gigantyczne korki na ulicach! Tragedia! No tak, może dla zwykłych konsumentów tak, ale nie dla firm oferujących konkretne produkty bądź usługi. Godzinne "utknięcie" na jezdni i cały ten zgiełk świąteczny jest świetną porą na kampanie na bilbordach! Któż nie zwróci uwagi na wielkie ślepia karpia który wszem i wobec ogłasza się iż jest na promocji, co więcej któż z nas się nie skusi aby po niego pojechać! Bilbordy są jedną z najbardziej skutecznych form przekazu reklamowego - widzą go wszyscy, o każdej porze i prawie w każdym miejscu. 

Billboard – również znany jako bilbord - jest to forma reklamy zewnętrznej, której celem jest przekazanie danej treści do wybranych miejsc bądź też konkretnych odbiorców. Jest to jedna z najczęściej spotykanych form reklamowych – na ulicach, budynkach, – ogólnie w miejscach, z którymi każdy z nas ma styczność prawie każdego dnia. Owe środki masowego przekazu uważane są za jedna z najbardziej skutecznych właśnie ze względu na nieodłączny element przestrzeni miejskiej z którą każdy (potencjalny odbiorca) ma styczność. Trudno nie zwrócić uwagi na wielkie zdjęcie np. uśmiechającej się truskawki, która wyłania się z szarego gwaru ulicznego.

Nie jest jednak łatwą sprawą stworzyć reklamę, która trafi do wszystkich (bądź też większości) i wzbudzi zainteresowanie. Bilbordy mają przyciągać. Poruszając się po mieście niejednokrotnie napotykamy się na tablice reklamową oferującą dany produkt bądź też usługę – powinny być to miejsca dobrze widoczne, gdyż ma to duże znaczenie na efekt działania kampanii. Poza tym dobry bilbord musi być prosty i łatwy, gdyż potencjalny odbiorca ma kilka sekund na obejrzenie, przeczytanie i zrozumienie przekazu reklamowego. Jeżeli wszystkie te cechy są spełnione, gwarantuje to skuteczność w pozyskiwaniu nowych klientów.
Coraz częściej marketingowcy dopuszczają się do kontrowersyjnych napisów bądź też zdjęć co zapewne bardziej przyciąga uwagę społeczeństwa niż kolejna uśmiechająca się rodzinka. Wielokrotnie do kampanii reklamowych zatrudnia się także osoby znane, co ewidentnie zwróci naszą uwagę i prawdopodobnie wpłynie na wybór np. proszku do prania pośród kilometrowego regału w supermarkecie.

Wielkość kosztów przeznaczonych na tą reklamę zewnętrzną zależą oczywiście od potrzeb danego przedsiębiorstwa. Większe firmy muszą się nastawić na spore inwestycje w tej dziedzinie, gdyż takie też są ich potrzeby – lecz oczywiście mogą być pewne, że wydane na ten cel pieniądze zwrócą się w stu procentach. Dobrze jest upewnić się przed tego rodzaju kosztami, że dana firma, która będzie wykonywać nasze zlecenie nie wykona tego pobieżnie i zrealizuje naszą kampanie profesjonalnie.

Pamiętajmy, że reklama na bilbordach pozwala nam dotrzeć do szerokiego grona odbiorców w sposób bezpośredni, świetnie eksponuje markę, jest efektowna, reklama jest widoczna cały czas – dzień i noc, siedem dni w tygodniu, niezależnie od warunków pogodowych, niskie koszty dotarcia w porównaniu z multimedialnym kampaniami, brak potrzeby zakupu nośnika przez odbiorców w formie gazety bądź też dostępu do internetu.

Warto więc zainwestować w tą formę przekazu reklamowego, gdyż możemy być pewni że nie będą to pieniądze stracone.

1 komentarz:

  1. Ja jeszcze nigdy nie miałem okazji tak się reklamować i na ten moment najbardziej interesuje mnie kwestia wydruku ulotek reklamowych. Tym bardziej, że jak już czytałem na stronie https://www.alejahandlowa.pl/uslugi/czy-ulotki-sa-dobra-forma-promocji to faktycznie warto jest wiedzieć czy ulotka jest dobrą formą reklamy.

    OdpowiedzUsuń