No i prawie Święta! Nawet śnieg się nieśmiało pojawia. Świąteczne zakupy, ozdoby, choinki. Każdy z nas zapewne cały swój wolny czas spędza w "maratonie galeriowym", ze sklepu do sklepu, z centrum handlowego do centrum handlowego. Samochody, autobusy, tramwaje są okupywane przez tłumy ludzi próbujących jak najszybciej dotrzeć na świąteczną promocję nektarynek za 1.99 albo cukierków na wagę za 2.49. Gigantyczne korki na ulicach! Tragedia! No tak, może dla zwykłych konsumentów tak, ale nie dla firm oferujących konkretne produkty bądź usługi. Godzinne "utknięcie" na jezdni i cały ten zgiełk świąteczny jest świetną porą na kampanie na bilbordach! Któż nie zwróci uwagi na wielkie ślepia karpia który wszem i wobec ogłasza się iż jest na promocji, co więcej któż z nas się nie skusi aby po niego pojechać! Bilbordy są jedną z najbardziej skutecznych form przekazu reklamowego - widzą go wszyscy, o każdej porze i prawie w każdym miejscu.
Billboard – również znany jako
bilbord - jest to forma reklamy zewnętrznej, której celem jest
przekazanie danej treści do wybranych miejsc bądź też konkretnych
odbiorców. Jest to jedna z najczęściej spotykanych form
reklamowych – na ulicach, budynkach, – ogólnie w miejscach, z
którymi każdy z nas ma styczność prawie każdego dnia. Owe środki
masowego przekazu uważane są za jedna z najbardziej skutecznych
właśnie ze względu na nieodłączny element przestrzeni miejskiej
z którą każdy (potencjalny odbiorca) ma styczność. Trudno nie
zwrócić uwagi na wielkie zdjęcie np. uśmiechającej się
truskawki, która wyłania się z szarego gwaru ulicznego.
Nie jest jednak łatwą sprawą
stworzyć reklamę, która trafi do wszystkich (bądź też
większości) i wzbudzi zainteresowanie. Bilbordy mają przyciągać.
Poruszając się po mieście niejednokrotnie napotykamy się na
tablice reklamową oferującą dany produkt bądź też usługę –
powinny być to miejsca dobrze widoczne, gdyż ma to duże znaczenie
na efekt działania kampanii. Poza tym dobry bilbord musi być prosty
i łatwy, gdyż potencjalny odbiorca ma kilka sekund na obejrzenie,
przeczytanie i zrozumienie przekazu reklamowego. Jeżeli wszystkie te
cechy są spełnione, gwarantuje to skuteczność w pozyskiwaniu
nowych klientów.
Coraz częściej marketingowcy
dopuszczają się do kontrowersyjnych napisów bądź też zdjęć co
zapewne bardziej przyciąga uwagę społeczeństwa niż kolejna
uśmiechająca się rodzinka. Wielokrotnie do kampanii reklamowych
zatrudnia się także osoby znane, co ewidentnie zwróci naszą uwagę
i prawdopodobnie wpłynie na wybór np. proszku do prania pośród
kilometrowego regału w supermarkecie.
Wielkość kosztów przeznaczonych na
tą reklamę zewnętrzną zależą oczywiście od potrzeb danego
przedsiębiorstwa. Większe firmy muszą się nastawić na spore
inwestycje w tej dziedzinie, gdyż takie też są ich potrzeby –
lecz oczywiście mogą być pewne, że wydane na ten cel pieniądze
zwrócą się w stu procentach. Dobrze jest upewnić się przed tego
rodzaju kosztami, że dana firma, która będzie wykonywać nasze
zlecenie nie wykona tego pobieżnie i zrealizuje naszą kampanie
profesjonalnie.
Pamiętajmy, że reklama na bilbordach
pozwala nam dotrzeć do szerokiego grona odbiorców w sposób
bezpośredni, świetnie eksponuje markę, jest efektowna, reklama
jest widoczna cały czas – dzień i noc, siedem dni w tygodniu,
niezależnie od warunków pogodowych, niskie koszty dotarcia w
porównaniu z multimedialnym kampaniami, brak potrzeby zakupu nośnika
przez odbiorców w formie gazety bądź też dostępu do internetu.
Warto więc zainwestować w tą formę
przekazu reklamowego, gdyż możemy być pewni że nie będą to
pieniądze stracone.
Ja jeszcze nigdy nie miałem okazji tak się reklamować i na ten moment najbardziej interesuje mnie kwestia wydruku ulotek reklamowych. Tym bardziej, że jak już czytałem na stronie https://www.alejahandlowa.pl/uslugi/czy-ulotki-sa-dobra-forma-promocji to faktycznie warto jest wiedzieć czy ulotka jest dobrą formą reklamy.
OdpowiedzUsuń