środa, 18 stycznia 2012

Gadżetomania reklamowa


Każdy przedsiębiorca nowo powstałej działalności staje przed opcją stoczenia „boju” o klienta. Chodzi o nic innego jak o konkurencje. Firmy prześcigają się w pomysłach jak przyciągnąć, zainteresować lub sprawić aby klient zapamiętał naszą działalność. Więc do gry wchodzą tzw. gadżety reklamowe. Po co wydawać krocie na np. reklamy telewizyjne skoro praktycznie każdy z nas jak na takową trafi od razu zmienia kanał.
Upominki firmowe przyjmują najróżniejsze kształty – kubki, przenośne pamięci, smyczki, długopisy i wiele, wiele innych przedmiotów na którym da się umieścić logo firmy.
Wiadomo, że w zależności od wielkości danego przedsiębiorstwa zależy budżet przeznaczany na kampanie. Większe – inwestują w reklamy telewizyjne, gazety, bilbordy, dla mniejszych odpowiednią sferą są właśnie gadżety, gdyż niskim kosztem wprowadzają one w środowisko potencjalnych odbiorców, przedmioty codziennego użytku ze swoim znakiem firmowym. Oczywiście większe kompanie także działają w owej strefie – jest to skuteczne, gdyż każdy przecież używa czasem długopisu bądź też kubka, a jeszcze chętniej przyjmuje prezenty.
Decydując się na upominek reklamowy należy jednak pamiętać, iż oferowany przez nas produkt musi być dla klienta użyteczny, czymś co mu się faktycznie przyda – wtedy spełni on swoją właściwą funkcję. Po co komu czapeczka, skoro nie chodzi w czapeczkach, po co komu zapalniczka, skoro nie pali?
Warto również zwrócić uwagę na jakość i pomysł – jeżeli klient dostanie coś ładnego, poczuje się wyróżniony i siła oddziaływania takiego przedmiot na pewno będzie wysoka. Dobrze potraktowany odbiorca na pewno do danej firmy powróci – co więcej, może przyjść ze znajomymi. Dlatego należy dbać o staranny dobór i jakość wykorzystywanych w promocji przedmiotów.
Jeżeli więc pragniemy zachęcić innych do zakupów i korzystania z usług właśnie u nas przyda nam się naprawdę dobra zachęta. Właśnie takim wabikiem są gadżety reklamowe, które możemy wręczać w trakcie trwania kampanii jak i przy bezpośredniej sprzedaży produktów. Zachęcające może być również dodawanie drobnego prezentu przy zakupie za określoną kwotę pieniężną, czy też przy zakupie konkretnej ilości. Jest to naprawdę skuteczny manewr, jednak mimo to jeszcze niewykorzystywany przez wszystkie firmy. Zdawałoby się iż przecież to tylko długopis, co on zmienia? A założę się że prawie każdy, kto to teraz czyta ma takowy w zasięgu ręki:)

4 komentarze:

  1. Gadżety reklamowe są bardzo popularne i chętnie wytwarzane przez wiele firm. Jednym z gadżetów są długopisy reklamowe od https://www.maxsc.com.pl gdzie wykorzystuje się technikę grawerowania laserowego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Są również gadżety użytkowe i zarazem nietuzinkowe, które mogą służyć nam przez dobrych parę lat. Mowa tu oczywiście o wycieraczkach wejściowych z własnym logo https://www.alumatex.pl które możemy zamówić i np. wręczyć z okazji parapetówki dla znajomych.

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie ja bardo lubię dostawać gadżety i oczywiście zdarza się, że także i ja wręczam je jako prezent. Moim zdaniem bardzo fajne upominki np. dla taty można nabyć w sklepie https://duka.com/pl/prezenty/prezenty-dla-taty i ja już miałam nie jedną okazję tam coś kupować. Wszyscy jak do tej pory są bardzo zadowoleni.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie także dość ważną kwestią jest to aby zdawać sobie sprawę z tego jak wygląda samo znakowanie laserowe tworzyw sztucznych. Myślę, że bardzo dokładnie o tym napisano w https://mediadesign.pl/znakowanie-tworzyw-sztucznych i na pewno taka wiedza powinna się każdemu z nas przydać.

    OdpowiedzUsuń