Internet
– nieograniczona przestrzeń dla strategii (nie tylko) reklamowej –
w zasadzie nieodłączna część dzisiejszego świata pod każdym
względem. Różnego rodzaju portale informacyjne, społecznościowe
czy też blogi. Któż z nas nie zagląda na nie co jakiś czas, a
jak wiadomo – im strona cieszy się większą popularnością, tym
cieszy się większym zainteresowaniem wśród firm, które chcąc
skorzystać z dużej ilości odsłon, oferują nieraz wysoką zapłatę
za miejsce na tejże witrynie z taką „małą” promocją siebie.
Dlatego też nieraz jesteśmy, powiedzmy sobie, - „atakowani”
zdjęciami sukien ślubnych, czy też wyprzedaży butów na stronie,
na której chcemy po prostu kupić łóżko.
Jednak
współczesna technika (chciałoby się rzec, że amerykańscy
naukowcy..:P ) poradziła sobie i z tym „problemem” - oczywiście
dla naszej wygody i na korzyść firm;) Teraz taka „inteligentna”
przeglądarka rejestruje jakie kategorie ostatnio nas interesowały i
na np. popularnym facebooku w bocznej kolumnie pojawią się oferty
poczty kwiatowej, której właśnie wczoraj szukaliśmy.
Internet
jest potęgą – tego obecnie nie zmienimy, ale możemy sprytnie
wykorzystać. Bez dobrego e-marketingu tak naprawdę mamy małe
szanse na zaistnienie. Strona internetowa – podstawa! Co więcej,
światowa sieć daje nam za małe pieniądze, nie tylko promowanie
naszej działalności, ale i pozwala na całkowitą kontrolę efektów
poprzez obserwację skuteczności swoich działań marketingowych.
Pozycjonowanie, kampanie
linków sponsorowanych, audyty stron, performance marketing i wiele
wiele innych form, które oferuje nam internet aby nasza firma
osiągnęła jak największy sukces.
Łatwość
zaistnienia, nie tylko w mieście naszej działalności ale i za
granicą, obrazuje „moc” jaką należy – a nawet trzeba –
wykorzystać.
Początki
reklamy internetowej nie były jednak tak różnorodne jak dziś –
kiedyś reklama taka przybierała formę głównie mailingu (dzisiaj
bardziej znane jako SPAM), czyli przesyłanie ofert i wiadomości
promujących firmę poprzez em-maile. Lecz przyszedł czas na
rewolucję i w tej dziedzinie. W 1993 r powstała pierwsza
przeglądarka Mosaic, która potrafiła wyświetlać grafikę, co
wprowadziło możliwość reklam graficznych i ułatwiło sposób na
bezpośrednie dotarcie do klienta. Późniejsze lata oczywiście
nakręciły tempo rozwoju internetu – co automatycznie przyczyniło
się do poszerzenia możliwości reklamowych w sieci. Banery, aukcje,
portale, blogi, katalogi, oferty, ogłoszenia – to wszystko co
jeszcze niedawno było nowością, teraz jest nieodłącznym
elementem marketingu.
Oczywiście
nie należy podchodzić do tego narzędzia, jakim jest internet
pobłażliwie. Warto poświęcić swój czas na przygotowanie
odpowiedniej szaty graficznej i treści, tak aby nie tylko wielki
czerwony napis „PROMOCJA” przyciągał potencjalnych odbiorców,
ale żeby całość tworzyła spójną całość, która przyjemna
jest dla oka, no i oczywiście dla portfela;)
racja
OdpowiedzUsuńInternet stwarza nam naprawdę ogromne możliwości, jeśli chodzi o formy promocji. Możemy zdecydować się między innymi na pozycjonowanie, Google AdWords, kampanie e-marketingowe, marketing szeptany i marketing wirusowy, e-mail marketing, czy też postawić na obecność w Social Media. Teraz jest o tyle łatwiej, ponieważ istnieje szereg firm, posiadających w swojej ofercie tego typu usługi, tutaj przykład - http://www.ideo.pl/marketing-internetowy/ ;)
OdpowiedzUsuń