wtorek, 13 marca 2012

Reklama internetowa – czyli skuteczny e-marketing


      Internet – nieograniczona przestrzeń dla strategii (nie tylko) reklamowej – w zasadzie nieodłączna część dzisiejszego świata pod każdym względem. Różnego rodzaju portale informacyjne, społecznościowe czy też blogi. Któż z nas nie zagląda na nie co jakiś czas, a jak wiadomo – im strona cieszy się większą popularnością, tym cieszy się większym zainteresowaniem wśród firm, które chcąc skorzystać z dużej ilości odsłon, oferują nieraz wysoką zapłatę za miejsce na tejże witrynie z taką „małą” promocją siebie. Dlatego też nieraz jesteśmy, powiedzmy sobie, - „atakowani” zdjęciami sukien ślubnych, czy też wyprzedaży butów na stronie, na której chcemy po prostu kupić łóżko.
      Jednak współczesna technika (chciałoby się rzec, że amerykańscy naukowcy..:P ) poradziła sobie i z tym „problemem” - oczywiście dla naszej wygody i na korzyść firm;) Teraz taka „inteligentna” przeglądarka rejestruje jakie kategorie ostatnio nas interesowały i na np. popularnym facebooku w bocznej kolumnie pojawią się oferty poczty kwiatowej, której właśnie wczoraj szukaliśmy.
Internet jest potęgą – tego obecnie nie zmienimy, ale możemy sprytnie wykorzystać. Bez dobrego e-marketingu tak naprawdę mamy małe szanse na zaistnienie. Strona internetowa – podstawa! Co więcej, światowa sieć daje nam za małe pieniądze, nie tylko promowanie naszej działalności, ale i pozwala na całkowitą kontrolę efektów poprzez obserwację skuteczności swoich działań marketingowych. Pozycjonowanie, kampanie linków sponsorowanych, audyty stron, performance marketing i wiele wiele innych form, które oferuje nam internet aby nasza firma osiągnęła jak największy sukces.
         Łatwość zaistnienia, nie tylko w mieście naszej działalności ale i za granicą, obrazuje „moc” jaką należy – a nawet trzeba – wykorzystać.
      Początki reklamy internetowej nie były jednak tak różnorodne jak dziś – kiedyś reklama taka przybierała formę głównie mailingu (dzisiaj bardziej znane jako SPAM), czyli przesyłanie ofert i wiadomości promujących firmę poprzez em-maile. Lecz przyszedł czas na rewolucję i w tej dziedzinie. W 1993 r powstała pierwsza przeglądarka Mosaic, która potrafiła wyświetlać grafikę, co wprowadziło możliwość reklam graficznych i ułatwiło sposób na bezpośrednie dotarcie do klienta. Późniejsze lata oczywiście nakręciły tempo rozwoju internetu – co automatycznie przyczyniło się do poszerzenia możliwości reklamowych w sieci. Banery, aukcje, portale, blogi, katalogi, oferty, ogłoszenia – to wszystko co jeszcze niedawno było nowością, teraz jest nieodłącznym elementem marketingu.
       Oczywiście nie należy podchodzić do tego narzędzia, jakim jest internet pobłażliwie. Warto poświęcić swój czas na przygotowanie odpowiedniej szaty graficznej i treści, tak aby nie tylko wielki czerwony napis „PROMOCJA” przyciągał potencjalnych odbiorców, ale żeby całość tworzyła spójną całość, która przyjemna jest dla oka, no i oczywiście dla portfela;)

2 komentarze:

  1. Internet stwarza nam naprawdę ogromne możliwości, jeśli chodzi o formy promocji. Możemy zdecydować się między innymi na pozycjonowanie, Google AdWords, kampanie e-marketingowe, marketing szeptany i marketing wirusowy, e-mail marketing, czy też postawić na obecność w Social Media. Teraz jest o tyle łatwiej, ponieważ istnieje szereg firm, posiadających w swojej ofercie tego typu usługi, tutaj przykład - http://www.ideo.pl/marketing-internetowy/ ;)

    OdpowiedzUsuń