piątek, 23 marca 2012

Zalety reklamy na bilbordach


     Reklama zewnętrzna – jeden z najstarszych przekazów reklamowych. Początki można przypisać do starożytności - malowidła naścienne, rysunki na skałach czy też znaki na ścianach budynków, miały zachęcać i reklamować konkretną karczmę lub usługę. Jak widać, w ogóle nie były potrzebne zaawansowane środki masowego przekazu i najnowsze nowinki technologiczne, żeby zauważyć, że wystawiona na zewnątrz tablica skutecznie przyciąga nowych klientów do konkretnej działalności.
     Wzorując się na tej pierwotnej metodzie reklamowania dzisiejszy przedsiębiorca nie wyobraża sobie prowadzenia działalności bez takiego przekazu reklamowego jak reklama zewnętrzna. Korzyści jakie płyną z reklam na bilbordach, jest tak wiele, że trudno wyobrazić sobie dzisiejszy marketing bez tablic przy ulicach – co niestety czasami jest troszkę męczące, jeśli zamiast drzew widzimy kolejną promocję mandarynek, ale cóż, reklama dźwignią handlu, a bilbordy jednak są taką dźwignią i do tego niezwykle skuteczną!

Wymieńmy pokrótce zalety billboardów:
  • Jedną ze szczególnych zalet bilbordów jest fakt, że jest to jedyne medium, w którym można zastosować tzw. puentę – czyli najpierw umieszczamy na tablicy jakiś intrygujący napis, obrazek lub zdjęcie, a po pewnym czasie zastępujemy go innym, który wyjaśnia po jakimś czasie sens pierwszego plakatu.
  • Powodzeniem cieszą się również ze względu na łatwość zmiany plakatu i aktualizacji informacji na niej zawartej.
  • Tablice reklamowe są idealne do publicznego kreowania wizerunku firmy, przedsiębiorstwa czy też usług.
  • Są świetnym „przypomnieniem” dla potencjalnych klientów o trwającej lub kończącej się właśnie promocji – zazwyczaj tych najczęściej nabywanych (żywność itp.). Ze względu na dużą powierzchnię reklamową, możliwość przedstawienia produktów w rzeczywistych wymiarach (meble, samochód), czy też promowanie produktów sezonowych.
  • Niskie nakłady finansowe – wynajęcie i wyklejenie standardowego bilbordu (5,04 x 2,38 m) jest stosunkowo tanie, plus projekt i druk, który również nie jest wygórowany cenowo. Jest to z pewnością nieporównywalnie niski koszt do innych publicznych środków masowego przekazu jakim jest m.in. telewizja.
  • Możliwość wynajęcia dowolnej liczby nośników dostosowane do zasięgu kampanii jaką chcemy przeprowadzić – może to być równocześnie taka sama reklama w różnych miastach, bądź też jedna tablica na reklamę lokalnej działalności.
  • Prostota przekazu. Mniej znaczy więcej – wystarczy jedno, proste hasło, wymowny obrazek czy też zdjęcie, aby reklama skutecznie i na długo trafiła do potencjalnych odbiorców.
  • Reklama na bilbordzie widoczna jest przez wszystkich, praktycznie w każdym miejscu i co więcej – towarzyszy przestrzeni miejskiej przez 24 godz, każdego dnia o każdej porze roku – czy pada deszcz, czy też słońce świeci, zawsze zwrócimy wzrok ku stercie cukierków za 2,49 zł:); jeśli billboard oświetlony to pracuje dla nas również całą noc.

     Jak widać zalet jest wiele, dlatego też warto, a nawet trzeba, zainteresować się i zainwestować w tego rodzaju formę reklamy.

1 komentarz:

  1. Jeśli nie możemy się zdecydować na rodzaj reklamy to warto podpytać w tej kwestii specjalistów. W Nakatomi będą wiedzieć, czy lepsza będzie promocja zewnętrzna, czy też taka w sieci. Zajmują się kampaniami z wielkim powodzeniem. A w szczególności pani Gosia i Kasia, które mają spore w tym doświadczenie.

    OdpowiedzUsuń